Výběr Frakce:
Tato volba zásadně ovlivní vaší hru, zejména z hlediska roleplaye a vašeho původu. Nicméně obě frakce mají k dispozici stejné možnosti, co se týká Zaměření a Povolání. Mohou zde nastat pouze určité rozdíly, co se týká vybavení a znalostí do začátku hry. Na hře máte na výběr ze dvou frakcí: Ayleidi a Nédi.
Ayleidi: Jedná se o mérské impérium. Otrokářství je u nich běžnou praxí. Zejména zotročování lidí. Obecně se považují za nadřazené všem ostatním rasám. Na lidi koukají doslova jako na věci/zvířata. Jsou velmi samolibí, dekadentní a arogantní. To ale nic nemění na tom, že z hlediska magického umění jim není rovno a ani v boji nezaostávají. Pokud si tedy chcete zahrát arogantního sadistického méra v nablýskané uniformě, je to volba pro vás.
Nédi: Z hlediska děje našeho LARPu se nejčastěji jedná o příslušníky otrockého povstání vedeného Alessií. Je jedno zda se jedná o čerstvě uprchlé otroky, kteří se teprve rozkoukávají ve své nově nabyté svobodě, shánějí si vybavení a učí se co a jak, nebo jde již o vytrénované Hoplity, kteří už Ayleidům přivodili na čele nejednu vrásku. Hra za tuto frakci bude obecně více partyzánská, ve stylu “boje za svobodu”.
Výběr podfrakce:
U obou frakcí máte dále na výběr ze dvou podfrakcí. Tato volba bude mít dopad z větší části hlavně na váš roleplay a tvorbu životopisu. A pak v menší míře na vaše startovní vybavení.
Ayleidi – Neopeření: Jedná se o mérskou šlechtu. Tudíž mocní, velmi arogantní. Ať už oprávněně či ne. Ale také zběhlí v diplomacii. V ději našeho larpu cestují s Velekrálem Umarilem jako jeho osobní družina. Hodí se zde poněkud honosnější kostým, nicméně hra je stále dost bojová a terénní. Mějte to proto u tvorby kostýmu na paměti. Tato podfrakce je vhodná spíše pro zkušenější hráče.
Ayleidi – Rarozi: Členové elitní ayleidské armády a ozbrojený doprovod. Tato podfrakce je vhodná i pro začínající hráče.
Nédi – Hoplité: Jedná se o nejbližší jádro Alessiina povstání. Jsou dobře organizovaní a živení. Už je tomu nějáký ten pátek co utekli z otroctví. Od té doby se už z nich stali opravdoví vojáci. Tato podfrakce je vhodná spíše pro zkušenější hráče.
Nédi – uprchlí otroci: Jedná se o otroky osvobozené teprve velmi nedávno. Prakticky bez majetku. Ze svého předešlého nesvobodného života si sice odnášejí nějaké rozličné zkušenosti v různých oblastech, ale bude ještě potřeba dost práce a tréninku, aby se z nich stalo vojsko v boji za svobodu. Frakce s asi nejpestřejšími možnostmi pro roleplay. Vhodná i pro začátečníky.
Výběr Zaměření:
Zaměření, které si zvolíte, bude mít velký vliv na většinu aspektů hry. Ať už na roleplay, životopis, vaše bojové dovednosti, zbraně které budete moct používat atd…
Válečník: Vhodný pro hráče, kteří si užívají kontaktní boj a jsou v něm zběhlí. Pro hráče neovládající šerm příliš nedoporučujeme. Je zde potřeba si dovézt vlastní zbroj (plechy, prošívanice), pokud ji budete chtít na hře používat a mít z ní výhody.
Roguna: Nejsilnější stránkou je zde boj na dálku (luk, vrhačky). Ale ani boj na blízko zde není vyloučen, díky možnosti kombinovat dvě zbraně najednou. Toto zaměření je tedy vhodné pro hráče zběhlé v lukostřelbě
(a vlastnící vhodný luk).
Kouzelník: Toto zaměření využívá k boji téměř výhradně magii. Do boje na blízko se proto téměř nedostane (a snaží se, aby se ani nedostal). Kouzelník také nebude mít možnost používat téměř žádné zbraně. Toto zaměření je proto vhodné zejména pro hráče, kteří nemají zkušenosti s bojem na blízko, ale přesto se chtějí do bojových scén zapojit.
Výběr povolání:
Povolání jako například farmář nebo horník si volí každý hráč navíc ke svému zaměření. Povolání je pouze doplňkové. Bude to pro vás další věc, kterou můžete na hře dělat, ale taky nemusíte. Může pro vás být dalším zdrojem příjmů nebo výhod do hry. Zde doporučujeme si zvolit to, o čem si myslíte, že vás bude bavit.
Jak jste se již mohli dočíst v sekci pravidla, máme na hře mechaniky pro otroctví a mučení. Na základě toho, co je pro vás přijatelné, si zvolíte jeden ze „stupňů“ a podle toho budou tyto scény pro vás na hře fungovat.
Jak si napsat životopis:
Délka a propracovanost životopisu a míra detailů je čistě na vás. Čím více detailů a čím dříve nám je dáte, tím zajímavější osobní linky vám můžeme případně do hry dotvořit. V případě, že budete chtít provázat svou postavu s jinými postavami, prosím napište nám jméno příslušné postavy a hráče. Plus druh vazby. Nebojte se s námi životopis konzultovat, když si nebudete vědět rady (Prosíme, do předmětu mailu vždy napište Vaše jméno postavy, frakci a popřípadě i konkrétního organizátora na kterého chcete Váš dotaz směřovat). Vámi zvolená frakce a podfrakce jsou pro životopis a historii vaší postavy hlavní a směrodatné. Například za Nédy si napsat šlechtice smysl nedává.