Zaměření postavy

Říká se, že při našem narození sáhnou vždy bohové do truhly vlastností a každou rukou vytáhnou jednu. Zajímavé však je, že v naprosté většině případů bývají tyto dvě vlastnosti vzájemně propojené.“

  • Alessia, nédská léčitelka

Svět je nebezpečné místo, ať už se nacházíme v takřečeně civilizovaném velkoměstě, nebo zkoumáme nejzapadlejší kout temné jeskyně. Většina obyvatel Tamrielu proto nevychází z domu bez přinejmenším dýky, neboť hlady šílící vlci mohou zaútočit na kohokoliv, kdekoliv. Řádný dobrodruh se proto zaměřil na určitou sadu schopností a dovedností, jeden styl boje či poskytování podpory, které jej budou v životě provázet. V našich kruzích tomu říkáme ZAMĚŘENÍ.

Každé zaměření poskytuje postavě určité výhody, umožňuje rozvíjet své dovednosti a vymezuje používání zbraní a zbrojí. Jeho výběr je však nutné zvážit velice pečlivě, neboť je možné se věnovat pouze jednomu zaměření a nebude možné jej později změnit.

Na hře jsou k dispozici 3 zaměření, VÁLEČNÍK, ROGUNA A MÁG. Každé zaměření má 3 různé dovednostní sady a každá dovednostní sada 3 úrovně dovednosti. Samostatné dovednosti na sebe přímo navazují, není proto možné získat její vyšší úroveň bez ovládnutí úrovně nižší. Hráč má však v rámci zaměření na výběr ze 4 možností, neboť počítáme s variantou, že osoba nemusí mít o tento typ a herní styl zájem.

Válečník

“Výborně, silní a odolní. Přesně takový lidi potřebujeme. Kde vás tak dobře vykrmili?”

  • Huna, nédský gladiátor

Válečníci jsou odvážnými bojovníky, kteří se specializují na boj zblízka, oděnými do lehkých i těžkých zbrojí a vybavenými zbraněmi nejrůznějších typů i tvarů. Jejich síla jim umožňuje strhávat pozornost nepřátel, zatímco jejich taktické myšlení je činí nespornými vůdci v boji. Vyznačují se vysokou odolností a vytrvalostí, což z nich dělá nepostradatelné členy každé dobrodružné skupiny.

 

https://en.uesp.net/wiki/File:LG-cardart-Windhelm_Gatekeeper.png

Dovednosti

Cesta odolnosti

I. Vytrvalost: Přidává 1 život navíc
II. Odolej: Při každé scéně ignoruje první zranění
III. Veterán: Přidává další 2 životy navíc

Cesta výdrže

I. Provizorní oprava: 1x za scénu maximálně 3x za den považuj poškozenou zbroj za opravenou
II. Výzva: 1x za scénu na tebe musí vyzvaný protivník útočit (herní fráze „Výzva“), pokud to protivník ignoruje, prvním zásahem do něj dáváš za +1 zranění
III. Zarputilost: Ignoruj záporný efekt kouzla mimo zranění a herní fráze „Přesto“, uber si 1 život

Cesta síly

I. Agrese: První zásah během scény dává za +1 zranění
II. Vyražení: 1x za scénu při zásahu uplatni efekt „Křeč“
III. Pomsta: 1x za scénu vyber nahlas protivníka, každým úderem mu dáváš +1 zranění

Dovednosti jednotlivých cest na sebe navazují a je tudíž nutné učit se je postupně od I. úrovně ke III. úrovni. K naučení se dovednosti je nutné nalézt příslušného učitele a zaplatit mu.

Vybavení

Zbroj

  • Lehká zbroj (kožená, prošívaná)
  • Těžká zbroj (kroužková, plátová)

Zbraně

  • Jednoruční zbraně do 90 cm
  • Obouruční zbraně do 140 cm
  • Pádné zbraně do 140 cm
  • Kopí do 200 cm

Štíty

  • Kruhové do průměru 80 cm
  • Hranaté max. 50 x 80 cm 

*Podrobnější informace ke zbraním a zbrojím naleznete v Pravidlech pro boj

https://en.uesp.net/wiki/File:LG-cardart-Rajhini_Highwayman.png

Roguna

„Jako jo. Obratnost a přesná muška jsou hodně důležité. Proč se tahat s těžkými plechy, když můžeš prostě uhnout a sejmout ho z dálky, ne? Ale to nejsou jediné vlastnosti, kterými roguny oplývají, to mi věř.“

  • Vec, chimérský obchodník

Roguny jsou mistři v umění neviditelnosti a obratnosti, což jim umožňuje s lehkostí uniknout z nebezpečných situací. Specializují se na využívání stínů a skrývání se před zraky nepřátel. Jejich schopnosti v boji jsou zaměřeny na přesné údery a rychlé ústupy, umožňující jim pohybovat se nenápadně po bojišti. Roguny jsou také experty v lukostřelbě a házení nožů, což jim dává vynikající možnosti útoku na dálku. Jejich schopnost vyhnout se nepřátelským útokům a elegantně se vytratit z boje z nich činí nepředvídatelné a tajemné bojovníky.

Dovednosti

Stezka kejklíře

I. Úhyb: Přidává možnost použití „Vedle“ 1x za scénu (fyzický útok)

II. Akrobacie: Přidává 1x za scénu imunitu na libovolné kouzlo (herní fráze „Ne“)

III. Postřeh: Přidává možnost použití dalšího „Vedle“ 1x za scénu (fyzický útok)

Stezka zabijáka

I. Nenápadnost: Neviditelnost v případě nehybnosti po dobu zadržení dechu, 2x za scénu

II. Útok ze zálohy: Přidává 1x za scénu +2 k útoku do zad 

III. Hbitost: Zásah do protivníka způsobí zásah i jeho nejbližšímu spolubojovníkovi (hlásí roguna) s poškozením za 3 oběma – 1x za scénu (platí pouze pro zbraně na blízko)

Stezka střelce

I. Přišpendlení: 1x za scénu použití herní fráze „Stojíš“ při zásahu šípem/šipkou

II. Zápalné šípy/šipky: Možnost vyrábět zápalné šípy/šipky (u odborníka)

III. Paralyzující šípy/šipky: Možnost vyrábět paralyzující šípy/šipky (u odborníka)

Dovednosti jednotlivých stezek na sebe navazují a je tudíž nutné učit se je postupně od I. úrovně ke III. úrovni. K naučení se dovedností je nutné nalézt příslušného učitele a zaplatit mu.

Vybavení

Zbroj

  • Lehká zbroj (kožená, prošívaná)

Zbraně

  • Nepádné jednoruční zbraně do 90 cm
  • Kombinace dvou jednoručních zbraní do součtu 140 cm
  • Vrhací zbraně
  • Střelné zbraně (luky, kuše)

Štíty

  • Malý puklíř

* Podrobnější informace ke zbraním a zbrojím naleznete v Pravidlech pro boj.

Mág

„Skutečně se domníváš, že až sem jsem se vypracoval pouze svou vytrvalostí a znalostmi?“

  • Umaril, ayleidský černokněžník

Mágové mohou zastávat roli vynikajících bojovníků, kteří kombinují sílu fyzického útoku se svými magickými schopnostmi, nebo naopak zaujmout roli podpůrného člena týmu, specializujícího se na kouzla, která posilují či ochraňují ostatní členy skupiny. Mágové specializující se na fakultu ničení jsou mistři destruktivních kouzel, která ničí nepřátele a formují bitevní pole dle jejich vůle. Ti, jež volí cestu iluzí, manipulují smysly svých nepřátel a vytvářejí zdánlivé reality, což jim umožňuje ovlivňovat situaci dle vlastních představ. Mágové věnující se fakultě obnovy vládnou kouzly, která nejen uzdravují, ale rovněž vysávají život a umožňují manipulaci s energií, čímž se stávají nejen léčiteli, ale i hbitými zabijáky na bojišti. Jsou klíčovými členy týmu, udržujícími spojence naživu a zvyšujícími odolnost celé skupiny v boji.

https://en.uesp.net/wiki/File:LG-cardart-Mage%27s_Trick.png

Dovednosti

Bojový mág

I. Zasvěcení zbrani: Ztrať 1 možnost seslání kouzla všech úrovní a můžeš používat jednoruční zbraň

II. Bojové kouzlení: Ztrať 1 možnost seslání kouzla první a druhé úrovně a můžeš kouzlit bez nutnosti používání gest

III. Zasvěcení zbroji: Ztrať 1 možnost seslání kouzla první, druhé a třetí úrovně a můžeš nosit lehkou zbroj

Skriptor

I. Tvorba jednoduchých svitků: Můžeš vložit kouzlo I. úrovně do svitku, který může kdokoliv přečtením seslat + získej 1 možnost seslání kouzla I. úrovně navíc

II. Tvorba složitých svitků: Můžeš vložit kouzlo II. úrovně do svitku, který může kdokoliv přečtením seslat + získej 1 možnost seslání kouzla II. úrovně navíc

III. Mistr pera: Můžeš vložit kouzlo III. úrovně do svitku, které může kdokoliv přečtením seslat + získej 1 možnost seslání kouzla III. úrovně navíc

Pozn.: Můžeš vytvořit pouze tolik svitků dané úrovně denně, jako je tvé maximum seslání kouzel dané úrovně.

Kněz

I. Požehnání zdroje: Jednou za den požehnej jinému hráči, ten ve své činnosti povolání obdrží dvojnásobný výnos

II. Poslední pomazání: Během agonie jiného hráče můžeš tomuto hráči předat kartu posledního pomazání, umožní hráči dostat nápovědu k Šeogoratovu bludišti

III. Kázání: Ráno a večer můžeš dát kázání (alespoň 1 minutu) ve jménu vybrané aedry/daedry a přidat všem posluchačům +1 život do příštího střetu, v případě kázání vícero kněží (každý alespoň 1 minuta) je maximum životů, které mohou být do příštího střetu přidány, +3

Dovednosti jednotlivých stezek na sebe navazují a je tudíž nutné učit se je postupně od I. úrovně ke III. úrovni. K naučení se dovedností je nutné nalézt příslušného učitele a zaplatit mu.

Vybavení

Zbroj

  • Žádná
  • * Lehká zbroj (kožená, prošívaná) – bojový mág III. úrovně

Zbraně

  • Nepádné jednoruční zbraně do 40 cm
  • * Nepádné jednoruční zbraně do 90 cm – bojový mág I. úrovně
  • Magická hůl
  • Magické předměty

Štíty

  • Žádné

*Podrobnější informace ke zbraním a zbrojím naleznete v Pravidlech pro boj.

*Podrobnější informace k magii naleznete v následujících odkazech: Pravidla magie, Magická příručka a Magická gesta.

Bez zaměření

„Hm… nikdy si nedržel žádnou zbraň v ruce? Magie ti nic neříká? Nevadí, pro každého se u nás najde nějaké využití. A vařit umíš?“

  • Morihaus, posel bohů

Život bojovníka není pro každého a některé postavy prostě upřednostňují klidnější přístup k dobrodružství. Ono totiž nemusí představovat pouhou honbu za poklady nebo snahou najít vyváženost mezi množstvím adrenalinu v krvi a infarktem. Tento dobrodruh prostě vnímá dobrodružství jinak, volí raději městské uličky, kde může objevovat tajemství a krásy, aniž by se musel vyrovnávat s nečekanými výzvami přírody. Jeho život tak může spočívat v poklidném prozkoumávání výkladů městských obchodů, navazování vztahů a hledání nových zážitků mimo bitevní pole.

Vybavení

Zbroj

  • Žádná

Zbraně

  • Improvizované zbraně do 60 cm (pánev, noha od stolu apod.)
  • Nepádné jednoruční zbraně do 40 cm

Štíty

  • Žádné

*Podrobnější informace ke zbraním a zbrojím naleznete v Pravidlech pro boj.

https://en.uesp.net/wiki/File:LG-cardart-Cauldron_Keeper.png

Postava bez zaměření nemá žádné dovedností sady, za to si však může vybrat DRUHÉ POVOLÁNÍ, které jí pomůže na této cestě.

Přejít nahoru